Професионалният туристически портал трябва да дава възможност на потребителите да правят резервации в реално време. В момента много малка част от хотелите ни акцентират върху тази услуга. Това заяви в специално интервю за Econ.bg Петър Панайотов, търговски директор на TravelStoreMaker.com - компания за разработването на софтуерни решения в туристическата индустрия. Той е един от лекторите на започналата днес тридневна международна туристическа конференция "Тенденции и иновации в туристическия бизнес", която ще събере предприемачи от цял свят. Форумът е организиран с медийното партньорство на Econ.bg.
Ако вземем като база всички хотели у нас, не повече от 10% предлагат възможност за онлайн резервация в реално време. Едва половината от 4 и 5-звездните хотели имат тази услуга. Дву- и тризвездните хотели въобще не предлагат такова нещо. При тях има телефон за връзка или форма за изпращане на заявка, заяви още Панайотов.
Според него през последните 10 години Интернет играе " драматична роля" в света на туристическия бранш. Освен че улеснява изключително много потребителите, Мрежата е и средство да се съкрати веригата между доставчика на услуги и крайния потребител.
Пълния текст на интервюто с Петър Панайотов ще откриете в рубриката "Интервю" на Econ.bg.
Конференцията, която ще продължи до петък, цели да запознае участниците с тенденциите в онлайн търговията и маркетинговите похвати в сферата на туризма.
Основен акцент по време на събитието ще бъде поставен върху интернет и съвременните технологии, които предприемачите могат да внедрят в своя бизнес, за да го развият. Сред засегнатите на конференцията теми ще бъдат и актуални анализи на регионалния онлайн туристически пазар, възможностите на онлайн маркетинга, апликациите за хотели, както и иновационни решения за туристическите агенции.