Едва 31% от обявите за работа в България са без илюстрации, а 69% от обявите за работа във всички сектори са съпроводени с някаква специфична визуализация при публикуването. Най-често се използват снимки, инфографики, комбинации от графични елементи, дори анимации. Данните са от проучване на студиото за съдържание и визуализации InfoGraffiti, което анализира близо 43 000 обяви за работа у нас в 26 сектора на икономиката за периода юли – септември 2019 г.
Войната за таланти обхваща почти всички сектори на бизнеса и на първия етап се води за спечелване на вниманието на кандидатите. Секторите с най-голям брой визуализирани обяви са мениджмънт и бизнес развитие (87%), административни и офис дейности (83%) и инженерни и технически дейности (89%). Секторите реклама (73%) и информационни технологии (69%) са съответно на седмо и осмо място по брой визуализирани обяви. Най-малко визуализирани обяви се ползват в секторите застраховане (36%), недвижими имоти (37%), архитектура и строителство (47%). Скептични относно необходимостта от визуални обяви са и секторите фармация и здравеопазване и банковия сектор.
Специалистите по визуални комуникации съветват да се избягват баналните снимки от безплатни банки и да се залага на визии, които показват специфични характеристики на обявата и на самата позиция.
Според американския психолог Ричард Майер в сравнение с текста, текстът, подкрепен с изображения, подобрява разбирането с до 89%. Освен това визуалното интерактивно съдържание увеличава с 70% конверсиите – ангажирането на потребителите или т.нар. “conversion rate” според платформата за маркетингови изследвания Demand Metric.