Подробна информация за всички обявени конкурси по оперативните програми и насоки за кандидатстване по тях, планирани мерки, нормативни документи и отчети за месечното изпълнение на оперативните програми, могат да бъдат намерени на Единния информационен портал www.eufunds.bg. "Това е най-богатият информационен източник за европейските фондове в България", заяви днес министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев по време на представянето на портала пред журналисти.
Интернет-страницата замества досегашния сайт за Структурните фондове на ЕС, поддържан от Министерството на финансите, има обновен дизайн и съдържание и значително подобрена функционалност, като целта е да бъде лесно достъпен и максимално удобен за навигация.
Новост е възможността от портала графично да се проследи изпълнението на оперативните програми към края на всеки предходен месец, както и рубриката „Добри практики", където може да бъде намерена информация за успешно изпълнените проекти и да се видят резултатите от тях. Създадена е нова рубрика „Обществен диалог", която цели поддържането на редовен контакт и сътрудничество с гражданите и гражданските организации. Регистрираните участници в групата за обществен диалог ще получават проекти на нормативни актове и други документи, свързани с процеса на усвояване на средствата от ЕС, за да могат да изразят своите предложения и коментари по тях.
"Интернет-сайтът е разработен в рамките на проект, съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Техническа помощ", съобщи Лазар Тодоров, директор на дирекция "Информация и системи за управление на средствата от Европейския съюз" на Министерския съвет. Бенефициент на проекта е Централният информационен офис, а изпълнител на договора е "СИЕНСИС" АД, избрана след проведен открит конкурс в Министерството на финансите за възлагане на малка обществена поръчка. Договорът е със срок 31.12.2010 г. и е на стойност 77 100 лв. без ДДС (92 520 лв. с ДДС). Към момента са изплатени 64 764 лв. Предметът на договора включва: проектиране и разработване на новата функционалност, внедряване и пускане на системата в действие, обучение за работа със системата за управление на портала и техническа поддръжка за 18 месеца, съобщи правителствената инфорамционна служба.