Рекламният пазар доближава своето дъно - спадът на приходите от реклама през тази година ще бъде с около 8,5%. Това прогнозират анализатори от медийни агенции, цитирани от Reuters. Според очакванията на специалистите раздвижване в бранша може да се очаква в средата на 2010 година.
Eкспертите коментират, че вероятно интернет рекламата единствена ще отбележи ръст в кризисната 2009 година. Рекламата в сайтовете се оказа по-гъвкава и достига до потребителите, което е особено важно за компаниите във времена на криза. Прогнозите на ZenithOptimedia са за ръст на онлайн рекламата с малко над 10%. Разходите за този тип реклама ще бъдат около 15% от общите през 2011 година. За сравнение делът на онлайн рекламата през 2008 година е едва 10,5 на сто.
Като цяло обаче първото тримесечие на годината се оказа по-тежко от очакваното и от ZenithOptimedia ревизираха в посока надолу очакванията спад в целия рекламен сектор. В предишните си прогнози медийните анализатори предричаха свиване с 6,9% през тази година.
„Заради кризата много рекламодатели от различни сектори се подготвят за най-лошото и намаляват разходите за реклама", се казва още в анализа на Zenith.
От Group M, собственост на WPP, пък очакват приходите от реклама в световен мащаб да бъдат с 5,5% по-слаби през тази година. От средата на 2010 година обаче ситуацията ще се подобри.