През 2010 г. най-търсените круизи от българи са едноседмичните в Средиземно море. От турагенциите и туроператорите - 39% отчитат ръст в продажбите на круизи, 15% не отчитат промяна, а при 31% се наблюдава спад, става ясно от информация на Българското круиз общество (БКО).
Очакванията за следващите шест месеца са круиз ваканциите да отбележат ръст от 39%. През зимния период прогнозата е търсените круизи да бъдат с продължителност 7-14 дни, а предпочитаната дестинация да са островите в Карибско море.
Експертите на БКО съветват да се обмисли добре покупката на круиз за Коледа и Нова година, защото изборът на каюти вече е силно ограничен, а и както при хотелите и при самолетните билети, цените са много по-високи по празниците. Препоръчително е да се резервират круиз ваканции след новогодишните празници.
Коментарите на агенциите и туроператорите са полярни.
Тези, които предлагат продукти за всички пазарни сегменти - за луксозния, първокласния, стандартния и бюджетния турист, споделят, че търсенето нараства, че все повече хора се интересуват от круизите като алтернатива на добре познатите ваканционни почивки на море, избират се повече по-близки дестинации, но се наблюдава и тенденция към отварянето на пазара и към по-далечни дестинации като Карибски или Тихоокеански острови. Според тях търсенето нараства, а обществената нагласа за круизите като достъпна и различна почивка, става все по-ясно изразена. Според очакващите ръст, таргета на круиз пътешествениците е стабилен и еднороден.
Според агенциите, които обслужват предимно стандартния и бюджетния сегмент, круизите на са продукт за масовия турист.