Екоограниченията върху авиокомпаниите в Европа може да се отложат за още 4 г.

04.02.2017 | 11:00
по статията работи: econ.bg
Eвропейският парламент определи сделката с ICAO като не особено амбициозна. Европейската комисия пък ще трябва да прегледа детайлите по нея, когато станат известни детайлите от схемата, която ще предложи ООН
Екоограниченията върху авиокомпаниите в Европа може да се отложат за още 4 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

Международните полети от и за страните от Европейския съюз може да бъдат изключени от ограниченията върху изхвърляните вредни емисии за поне още четири години, с което ще се даде още време на ООН да въведат глобална система за ограничаване на този вид замърсяване, пише "Ройтерс".

Отлагането на срока, който беше началото на 2017 г., е предложено днес от Европейския съюз като е мотивирано от това да се избегне този път напрежението, което се създава от 2012 г., когато отново имаше идея лимитите да обхванат всички полети.

Това предложение беше веднага атакувано от защитниците на екоизискванията, които се противопоставиха и на сделката на Организацията за гражданско въздухоплаване - ICAO, постигната през октомври, за отлагане на ограниченията върху вредните емисии.

Авиокомпаниите, които пък подкрепиха тази сделка, при която орязването на емисиите няма да е задължително до 2027 г., приветстват предложението на ЕС.

Европейският парламент определи сделката с ICAO като не особено амбициозна. Европейската комисия пък ще трябва да прегледа детайлите по нея, когато станат известни детайлите от схемата, която ще предложи ООН.

На оценка ще се подложи и системата за оценка на емисиите от полети в рамките на Европа, обясняват от ЕС, откъдето посочват, че всички възможности са на масата, включително и тази европейската схема да бъде отменена, когато глобалната влезе в сила, за да не се получи дублиране.

"Европейският съюз сега е съсредоточен върху това да се разработи и задейства глобална схема", коментира Виолета Булк, еврокомисар по транспорта.

Европейският съюз беше вменил от 2012 г. на авиопревозвачите да купуват кредити за международните си полети, но оттегли това задължение след като няколко страни обявиха, че това нарушава техния суверенитет, а Китай заплаши да отмени направените поръчки за нови самолети от "Ербъс".

Агенцията посочва, че чрез действащата европейска схема емисиите се държат в определени граници, докато сделката с ICAO позволява на превозвачите да ги увеличават неограничено като купуват карбонови кредити от екологични проекти.

Авиацията, която произвежда около 2 на сто от емисиите от въглероден двуокис, бе изключена от климатичното споразумение от Париж, а от екоорганизациите коментират, че сделката с ICAO не е съвместима с целта да се ограничат климатичните промени.

"Еврокомисията отново реши да отмени единствената ефективна мярка, с която регулира емисиите, изхвърляни от авиокомпаниите и то в полза на сделка, която отстои на години от осъществяването си и която може никога да не намали ефекта върху околната среда от полетите", коментира Бил Хемингс, авиационен директор в Transport & Environment.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...