Липсва единна държавна политика за железиниците, управлението им е недалновидно. Това заяви бившият служебен министър на транспорта Кристиан Кръстев.
„Когато се прави щатно разписание, се съобразяват времената, необходими за придвижване на пътници, особено когато става дума за близки населени места, където има движение на хора, които отиват на работа и се връщат“, отбеляза бившият транспортен министър.
Коментарът му беше по повод случая, при който след зрителски сигнал, БДЖ пусна влак, който беше спрян с влизането в сила на новото разписание на железниците. Влакът се движеше по направлението от гара Лакатник до София.
По думите на Кръстев в цялостната политика на държавата до този момент не съм виждал приоритет български държавни железници.
Той даде пример с Франция, която е 9 пъти по-голяма като население и 5 пъти по-голяма като територия от България и получава 20 пъти повече субсидия за железопътните превози, информира bTV.
Кръстев отбеляза, че навсякъде по света пътническите превози са държавна политика. Те са социална дейност. Няма пътнически превози в света, които да са на печалба, подчерта бившият транспортен министър.
Той добави още, че преди да се мисли за подмяна на влаковия състав, трябва да се обърне внимание на инфраструктурата.