Българската концепция по отношение на туризма продължава да бъде сбъркана, тъй като официално говорим само за летен и зимен туризъм. Няма откриване на пролетен или есенен сезон. Това заяви директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, цитиран от Агенция „Фокус“.
Пролетния и есенния сезон могат да донесат значителни приходи, смята Драганов. Месеците март, април и началото на май и съответно – края на септември, октомври, ноември, до средата на декември могат да бъдат изпълнени с различни културни събития и туристически програми, които да влияят върху заетостта на легловата база, каза експертът.
От началото на годината заетостта на легловата база у нас е много ниска – около 20%.
Зимният туристически сезон приключва с лек спад във финансовите резултати и привлечените туристи - от около 7%, в сравнение със зимата на 2010 - 2011 година, съобщи Драганов
По думите му на Драганов спадът се дължи както на късно падналия сняг, така и на това, че пътищата в България бяха трудно проходими за дълго време, а много бяха затворени в продължение на близо две седмици, което изключително затрудни придвижването на територията на страната и в съседните страни като Румъния и Сърбия.
* Информацията е допълнена в 14.50 часа.