Електронна лична карта ще улеснява ползването на административни услуги

18.04.2012 | 17:31
по статията работи: Елица Елефтерова
Проект за близо 12 млн. лв. ще разработи иновациите
Електронна лична карта ще улеснява ползването на административни услуги
Снимка: Sxc.hu

Четиринадесет фирми и консорциуми подадоха документи за участие в обществена поръчка, чиито предмет е „Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство”. Проектът е на стойност близо 12 млн. лв., средствата идват по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК).  "До три – четири години електронна карта с чип, по подобие на банковите карти, ще смени сегашната лична карта", съобщи зам.-министърът на транспорта и информационните технологии Валери Борисов при отварянето на офертите на участниците в търга, информира Медиапул.бг. Това е съгласувано с МВР, което e отговорно за издаването на личните документи. 

Електронни лични карти
Една от целите на проекта е създаването на електронни лични карти, заяви при отварянето на офертите заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов. Очаква се значително намаляване на разходите на гражданите, фирмите и администрациите по предоставяне на електронни услуги. От друга страна гражданите и бизнесът ще бъдат облекчени при тяхната идентификация, когато използват е-услуги.

Картата с чип ще може да се използва при заявяването на електронни административни услуги. За част от тях в момента се изисква посещение на различни институции за получаване на електронни сертификати, достъп до банкови сметки, подаване на данъчна декларация и др.

Платформата трябва да поддържа два типа електронни подписи: неквалифициран, който ще се ползва за регистрация и квалифициран – за официални цели (например пред съдебната система или други институции, там където държавата е създала и поддържа електронен регистър на идентичността).

В рамките на проекта ще бъде надградена единна среда за обмен на електронни документи, която включва модули за регистрация на документи, както и за тяхното управление и интеграция. Това ще доведе до намаляване на разходите на администрациите при обмен на информация и взаимодействие между системите им.

SMS връзка с администрацията
SMS връзка на гражданите и бизнеса с администрацията също е предвидена по проекта. Системата ще бъде съобразена с националната рамка за оперативна съвместимост и ще се интегрира с останалите системи на електронното управление, единния портал за е-услуги и с мобилните оператори.

Софтуерът ще позволява проследяване на целия процес от заявяване до получаване на всяка електронна услуга, която е разработена за SMS уведомяване. Гражданите ще имат и възможност да плащат е-услуги по електронен път.

Платформа за онлайн референдуми и дискусии, както и електронен достъп до обществена информация, също са част от проекта. Тези възможности ще разширят гражданското участие в работата на администрациите.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 07.05   558 г. – куполът на катедралата Света София в Константинопол се срутва. Тогавашният император Юстиниан I нарежда реконстукция. 1099 г. – Кръстоносците достигат...