За Facebook, Twitter и LInkedIn, както и за многото други социални мрежи, чуваме все повече да се говори - по телевизията, в приятелска атмосфера или от анализатори, опитващи се да обяснят новите феномени в онлайн общуването между хората или възможностите за реклама, PR или бизнес в интернет.
Много от нас използват тези платформи с различни цели - според проучване на сайта Facebakers.com потребителите само на Facebook в България вече са над 1,68 млн. души (или 23,5% от населението на страната).
Чрез анкета сред читателите на Econ.bg се опитахме да разберем доколко българите познават социалните мрежи и какво значение им отдават. Резултатите еднозначно показват, че хората все още основно използват тези канали за забавление и общуване с приятели и по-малко за "живот в Мрежата" или корпоративни цели.
Резултати от анкета на Econ.bg с въпрос: "Какво са за Вас социалните мрежи?", проведена в периода 3-18 ноември 2010 г. Графика: Econ.bg
Въпросът в допитването, проведено в периода 3-18 ноември 2010 г., беше: "Какво са за Вас социалните мрежи?"
37 на сто от анкетираните посочват, че използват тези платформи най-вече като канал за общуване и поддържане на връзка с приятели.
22% ги възприемат като любопитна част в интернет, с която "убиват" свободното си време.
Други 6 на сто посещават социалните мрежи, за да се разсеят по време на работа.
8% от анкетираните използват социалните мрежи като платформа за личен или корпоративен PR.
7 на сто пък ги определят за себе си като "начин на живот".
Според резултатите от анкетата една пета от българите (20%), които използват интернет, не познават социалните мрежи.
Следващата анкета на Econ.bg е посветена на проблем от нашето ежедневие. Въпросът ни е: "Давате ли рушвети на пътни полицаи?". Гласувайте!