Снощи на гала церемония в литературен клуб „Перото“, бяха връчени осмите награди “BAAwards’23” на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). В надпреварата за най-високи постижения в маркетинговите комуникации (през 2022г. и първата половина на 2023г.) участваха 36 кампании и проекти.
Те бяха подадени в трите конкурса на BAAwards’23 от 13 големи компании-рекламодатели, 11 комуникационни агенции и 3 университета.
В конкурса за рекламодатели, награди на БАР взеха:
В категория „нов продукт“:
златна награда получи The Coca-Cola Company и кампания „ОСВЕЖИ СЕ С 300“
сребро взе ЯКОБС ДАУ ЕГБЕРТС и кампания „ВИНАГИ СЛЕДВАЙ ОГЪНЯ В СЕБЕ СИ“
бронзова награда грабна СТАДА за кампания в подкрепа на „НИЗОРАЛ КЕЪР“
В категория „нова услуга“ злато взе Юробанк България и кампания „EVA – ФИНАНСОВ ДИГИТАЛЕН АСИСТЕНТ“
В категория „корпоративна социална отговорност“:
със злато беше отличена Загорка АД за кампания „ВЪРНИ БУТИЛКАТА“
сребърна награда получи Юробанк България с кампания „ВСЕЛЕНА ОТ ВЪЗМОЖНОСТИ“
бронзова награда отиде у ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ, ИКЕА БЪЛГАРИЯ за кампания „В ЧАС С ПРОБЛЕМИТЕ“
В конкурса за комуникационни агенции награди на БАР получиха:
В категория „нов продукт“:
златна награда получи ББДО Груп Графити ББДО и кампания „ВИНАГИ СЛЕДВАЙ
ОГЪНЯ В СЕБЕ СИ“
сребро взе WINTERGREEN TECHNOLOGIES и кампания „WTFANTA“
В категория „нова услуга“ злато грабна NOBLE GRAPHICS за кампания „БИЗНЕС ВЕЛИКАНИ“
В категория „корпоративна социална отговорност“:
със злато беше отличена SAATCHI & SAATCHI за кампания „ВЪРНИ БУТИЛКАТА“
сребърна награда получи RED LION- ПУБЛИСИС ЕАД с кампания „ЗАЕДНО СРЕЩУ РАКА НА ДЕБЕЛОТО ЧЕРВО“
бронзова награда отиде у B+RED с кампания „ДОБРИТЕ ЯЙЦА НЕ ОСТАВАТ“
В студентския конкурс на BAAwards’23 триумфираха три отбора от Нов български университет (НБУ). В категория „нов продукт“, с ментор д-р Даниела Кадийска
студентски екип (Вероника Стоянова, Даниела Балевска, Мелина Хаманова и
Антония Якимова) грабна златна награда за проект „SMART BALL-ЗАЕДНО ЗАВИНАГИ“
студентски екип (Виолета Тенева, Дарина Маркова, Елина Яковчева, Ива Дянкова и Рая Панайотова) беше отличен със сребро за проект „ЗА БЕЗЦЕННИТЕ МОМЕНТИ ЗАЕДНО“
студентски екип (Виолета Пехливанова, Илияна Николова и Симона Петкова) спечели бронзова награда за проект „HYDRATION BOOSTER FOR A POSITIVE YOU“.
Председателят на УС на БАР и на съдийската група Свилен Стрезов, коментира: „Виждаме високо качество на подадените заявки и силна конкуренция. Средната оценка в конкурсите за рекламодатели и студенти е над 10т./при макс. 15, а в конкурса за комуникационни агенции надвишава 11т./при макс.15“.
Изпълнителният директор на БАР Росен Мисов, смята: „Резултатите ни дават надежда, че пазарът се съживява. Усещаме позитивна енергия и вдъхновение, което много ни радва“.
Българската асоциация на рекламодателите (БАР) е учредена в началото на 2008г. от 11 големи компании-рекламодатели. През 2023г. асоциацията има 21 редовни члена. Мисия на БАР е да насърчава професионализма в маркетинговите комуникации, да утвърждава високи професионални стандарти, да споделя български постижения, да развива ноу-хоу и практическо обучение на специалисти и студенти. От 2012г. заедно с НБУ и БАКА, БАР разработва и реализира тристранния проект„Рекламна академия“, която се провежда ежегодно на територията на НБУ. От 2014г. асоциацията отличава професионализма в маркетинговите комуникации и чрез „Наградите на БАР-BAAwards”. Двата проекта са запазена марка . Повече за БАР може да намерите на БАР (baa.bg).