Американската социална мрежа Facebook ("Фейсбук"), достъпът до чийто уеб сайт бе ограничен в Китай през 2009 година, заяви, че страната е най-големият източник на софтуерни приложения за компанията
от Азия.
Разработчиците от Китай представляват около 20% от партньорската мрежа на Facebook в Азия. Те се възползват от социалната мрежа, за да достигнат до потребителите в чужбина. Това коментира в Хонг
Конг Дейвид Лим, инженер в звеното на компанията за връзки с разработчиците, цитиран от агенция "Блумбърг". Той обаче не посочва никакви конкретни цифри, които да подкрепят твърдението му.
Миналата година най-голямата социална мрежа в света отвори офис в Хонг Конг. Компанията ухажва софтуерните фирми в страната, които биха могли да подпомогнат нейните приложения, предназначени за над
800-те й милиона потребители по целия свят.
Китай е огромен пазар с над 513 млн. интернет потребителите в края на 2011 г. В същото време обаче китайското правителство ограничава достъпа на гражданите до интернет съдържание. Блокират се както откровено порнографски или хазартни сайтове, така и сайтове-гиганти като Facebook, Google и Youtube.