Може би напоследък по-често обръщате внимание на рекламите във Facebook. Причината за това обаче не е ръст в техния брой, а нововъведение от страна на социалната мрежа, пише интернет изданието „Машабъл“.
От вторник (10 септември) снимките в рекламните постове са над 3 пъти по-големи от досегашните, съобщиха от компанията.
Facebook анонсира тази промяна още преди месец, но до вчера (10 септември) това не беше видимо за потребителите. Нововъведението не само променя външния вид на рекламите, но въвежда изцяло нов начин, по който рекламодателите подготвят своите кампании.
Вече компаниите не е нужно да изпращат снимките в различен формат, защото новата платформа автоматично ги прави съвместими за всички варианти на Facebook - както за десктоп приложението, така и за мобилното.
От социалната мрежа се опитват също така да насърчат потребителите да кликват върху рекламите. От вчера цялата реклама, в това число и снимката, представлява връзка към друга страница. Досега потребителите можеха да кликват единствено върху специфична хипервръзка в рекламата за да посетят страницата на рекламодателя.
От Facebook допълниха, че промените няма да доведат до увеличение в цената на рекламите.
Въпреки че са предназначени основно за рекламодателите, нововъведенията ще засегнат и всички останали публикации, които съдържат връзка към друг сайт и снимка. От социалната мрежа се надяват по-големият размер на изображенията да накара потребителите да кликват по-често върху тях.
Действията на Facebook не са изненадващи. От компанията заявиха още през юни, че работят върху усъвършенстването на рекламната си платформа, а това е едва първата крачка към постигане на целта.