Загубите на японския технологичен концерн Panasonic са се увеличили десетократно през първото тримесечие на 2012 г., като достигат 438 млрд. йени (5 млрд. долара). С това годината се оказва рекордно слаба за производитела на електроника, коментира АП.
Основни причини за лошите резултатите са природните бедствия, които сполетяха Делечния изток, скъпата йена и слабото търсене на телевизори в световен мащаб. За сравнение, за същия период на миналата година загубите на Panasonic са възлизали на 40,7 млрд. йени или са около 10 пъти по-малки.
За 2011 г. базираната в Осака компания е загубила общо 772,2 млрд. йени или 9,6 млрд. долара, докато за 2010 г. тя е била на печалба от близо 1 млрд. долара – една от най големите в историята на японската индустрия, предаде iNews.bg.
Лошите резултати бяха публикувани само ден, след като друг символ на японската електроника – Sony, също отчете рекордни загуби в размер на 5,7 млрд. долара – най-лошите а цялата ѝ 66-годишна история. За последното тримесечие компанията, създала продукти като Walkman и PlayStation, е загубила 3,2 млрд, долара.
И двете компании разполагат с големи отдели, произвеждащи плоски телевизори, които, освен със слабото търсене от страна на потребителите, трябваше да се справят и с мощната конкуренция на южнокорейската Samsung и други големи азиатски играчи.
Подобно на Sony, която се надява да се измъкне от блатото под ръководството на новия си президент Казуо Хираи, Panasonic също обяви избирането на нов директор – Казухиро Цуга, чието назначаване все още не е преминало през одобрението на акционерите в компанията.
Плановете на Panasonic предвиждат компанията отново да стане печеливша през настоящата финансова година, приключваща през март 2013 г. Ако всичко върви по план, то печалбите трябва да достигнат до 625 млн. долара при общи прогнозни приходи от 101 млрд. долара.
За да постигне това, компанията ще разчита на развиване на бизнеса си със соларни панели и батерии, в това число батерии за автомобили. Наред с това Panasonic ще се фокусира върху работата с бизнес клиентите, като ще таргетира глобални купувачи, като потребителите на хладилници в Китай и телевизори в Индия.