Не съм кандидат за кмет на София на ГЕРБ, обяви главният архитект на София Петър Диков пред "Нова телевизия".
Виновна за това, че в София все още няма завод за боклука е държавата, защото съм наблюдавал какво се правеше. Човекът, който назначи ГЕРБ, за да се занимава със завода за боклука, издейства разрешително за строителство на завод. Това се оценява от хората, обяви Диков, цитиран от БГНЕС.
Инфраструктурата, чистотата и дисциплината на движение са най-големите проблеми на столицата, заяви главният архитект на София. Има корупция в общината. Тя се бори, когато изрежеш възможността на чиновника да се корумпира, коментира той.
Две години нямаше решение какво ще се прави, след като балирането беше спряно. Това обяви Желю Бойчев от групата на "Коалиция за България" в Столичния общински съвет (СОС). Той отчете, че съветниците от неговата група са сигнализирали за опорочения конкурс за отдаване на линии на транспорта на частни изпълнители. Сигналът е внесен в прокуратурата.
Според Бойчев има нарушения във всички обществени процедури по почистване на столицата. Сигнализирахме и за директора на фирма "Автотранспорт" Асен Добринов, който остана в общината след уволнението на зам. кмета по транспорта Велизар Стоилов, посочи Бойчев. Друга обществена поръчка за поръчка на 25 трамвая беше спряна заради наш сигнал, обясни той.
Добър градски транспорт е решение за задръстванията в София, заяви Диков. До 3 години и половина задръстванията ще намалеят, ангажира се главният архитект на София.
До година трябват да бъдат намерени 100 млн. лв, за да се изпълни инвестиционната програма за метрото. Строежът на този вид инфраструктура не е достатъчно, трябва да се разглежда и отвеждащият транспорт до нея, обясни Петър Диков.