Необходимо е да бъде създадена нова нормативна база, която да улесни тромавата процедура при отчуждаване на частни терени, върху които се предвижда изграждането на ключови за страната инфраструктурни
проекти. Това е един от основните проблеми, пред които е изправен пътно-строителният бранш у нас, каза Иван Иванов, член на Управителния съвет и директор "Производствена дейност" в "Холдинг Пътища"
АД, по време на Десетия икономически форум за Югоизточна Европа, който се провежда днес в София.
Необходимо е да се направят промени в Закона за обществените поръчки, допълни той. Според Иванов основен проблем за бранша е липсата на обучени кадри, които да подготвят качествени инфраструктурни
проекти. Много често проектите не са пригодени за съвременната действителност и са със стари планове. Преди да стартира даден проект, е необходимо той да бъде актуализиран, препоръча още
Иванов.
Освен това от "Холдинг Пътища" считат, че държавата трябва да вземе спешни мерки за навременното финансиране на фирмите в бранша, за да не се допускат закъснели плащания, а от там и забавяния на
важните за страната ни проекти. Иван Иванов отчете още, че европейските оперативни програми не са адаптирани към българските условия и като пример посочи програма САПАРД.
Качеството на работа на нашите пътно-строителни фирми по нищо не се отличава от това на европейските и те много често незаслужено са критикувани, заключи Иванов.
По време на форума Ердем Диреклер, началник на Международния отдел към Министерството на комуникациите на Турция, заяви, че неговата страна в момента разработва редица амбициозни инфраструктурни
проекти. Като пример той посочи изграждането на черноморска магистрала, участието в изграждането на връзка между Баку и Тбилиси, както и създаването на множество интермодални връзки.
Към 2007 г. България не успя да изгради модерна пътна мрежа и по този начин не беше подготвена да поеме основния трафик от Европа. Това каза от своя страна Тодор Тодоров, изпълнителен директор на
Сдружението на пътните инженер консултанти. През периода 2001 - 2007 г. редица пътни проекти не бяха реализирани и това е един от основните проблеми на страната, допълни той.