Занижават изискванията към кандидатите за "Товарни превози"

16.08.2012 | 16:14
по статията работи: Петя Бързилска
В момента усилията са насочени към намаляване на разходите, но най-вероятно няма да се освобождават работници
Занижават изискванията към кандидатите за "Товарни превози"

Целта е ясна – приватизация на "БДЖ-Товарни превози". Тя вероятно ще се случи при по-облекчени финансови условия. Надявам се да стане до края на годината, но бъдещето е несигурно. Това обяви един от управителите на "Товарни превози" Пламен Джуров, предаде БГНЕС.

Според Джуров авоарите на "Товарни превози" трудно ще бъдат оценени на цената от миналата година – 200 млн. лева, заради тежките условия, в които дружеството работи от началото на тази година.

В момента усилията в "Товарни превози" са насочени към намаляването на разходите. Това включва не само нови мерки за сигурност, за предотвратяване на кражби, които по информация на Джуров струват над 1 млн. лева годишно, но и освобождаване на част от вагонната и локомотивна база на дружеството.

Джуров сподели, че най-вероятно няма да се стигне до освобождаване на работници в "Товарни превози" и че се надява до края на годината загубите на дружеството да бъдат покрити.

"Налага се преоценяване на активите на дружеството", допълни той, като отрече да има информация за цената на БДЖ "Товарни превози" в момента. "Не мога да отрека, че за половин година сме инкасирали една загуба от 5 млн., която има своите обективни причини и предпоставки. Все още вярваме, че второто полугодие можем да компенсираме тази загуба и ако не на печалба, то поне дружеството да завърши на нула годината. Приходите, макар огромните усилия които полагаме, едва ли ще бъдат увеличени", допълни Джуров.

Инициативата за оборудване с видеонаблюдение е част от борбата ни с кражбите на гориво изцяло в БДЖ, поясни управителят на "Товарни превози". По неговите думи след въвеждането на усилени мерки за сигурност са спестени около два тона гориво месечно.

"Досега не мога да кажа колко се е крадяло, мога да кажа, че загубите ни годишно са около 1 млн. лв. Инвестицията, която планираме да направим, ако получим одобрение от Холдинг БДЖ, е от порядъка на 400 000 лв., смятаме да оборудваме около 77 наши локомотива", поясни Джуров. "Не казвам, че това може да пресече тотално кражбите на гориво, но при всички положения ще има както превантивен, така и обективен икономически ефект", допълни той. По информация на Джуров оборудването на един локомотив струва около 5 хил. лв.

Проектът за модернизиране на системите за сигурност на локомотивите на дружеството включват поставяне на камери, както и датчици на резервоарите. Данните ще бъдат следени в реално време, чрез камери ще бъдат следени и двете отделения в самите локомотиви за евентуални опити да се източи гориво през вътрешните системи, а не директно от резервоара. Джуров наблегна на факта, че проектът все още е експериментален и решение дали локомотивите да бъдат оборудвани с такива системи трябва да бъде взето от ръководството на Холдинг "БДЖ".

"Това е една инициатива изцяло на "Товарни превози", която аз обещах на обществеността. Самия факт, че експериментът е успешен ще покаже реално има ли някакъв ефект, аз се надявам, че ще има такъв", допълни управителят.

"Финансирането няма откъде да дойде, освен от нас, ние не сме на субсидия както "Пътнически превози", поясни Джуров

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...