От днес започва да работи електронната система за издаване на ТЕЛК-решения. Пациентите ще могат да подават заявления по електронен път, но остава и възможността за подаване на заявления на хартия. Достъпът до системата ще бъде с електронен подпис, посочва БНР.
Системата ще бъде в помощ на гражданите, на които им предстои издаване на ТЕЛК-решение. Чрез нея трудни лицата могат да подават заявленията за освидетелстване, уведомленията също ще стават по електронен път. Чрез въвеждането й всички издадени решения на ТЕЛК ще са достъпни до институциите. Обжалването на решение също може да става през системата. При електронно подаване на документи единственото физическо присъствие на лицето може да бъде само ако му е назначен преглед по повод на освидетелстване, съобщи заместник-министър Жени Начева:
"Т.е. назначава се изследване, прави се преглед, тогава, разбира се, трябва да посети или личния лекар, или съответната лаборатория, или съответното лечебно заведение, към което трябва да му се извършват изследванията."
От днес личните лекари са длъжни да издават направление за ТЕЛК през новата електронна система.