Комуникационната кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България стартира днес. Тя е част от Оперативна програма „Регионално развитие".
Обединен от слогана: "Потърси България", комуникационният проект ще се проведе в два основни етапа - зимен и пролетен, и ще включва телевизионна и радиореклама, външна реклама, печатна реклама и създаване на интернет събитиен календар.
Дългосрочните цели са насочени към развиването на потенциалните възможности българите да почиват повече и по-често в България.
В рамките на кампанията ще бъдат също търсени и популяризирани малко известни или нови туристически обекти с културнопознавателен, исторически, природен, еко- и селски характер.
Кампанията цели да направи националния туризъм целогодишен и по-равномерно разпределен спрямо територията на страната, съобщиха от МИЕТ.
Проектът "Потърси България" стартира в страната в един от най-гледаните и медийно активни периоди на годината, какъвто е декември, с телевизионни излъчвания, радиоспотове, пресреклами, билборд позиции и 4 190 161 гарантирани интернет импресии.
За всички радио- и тв излъчвания ще бъдат използвани медии с национално покритие.
Външната реклама ще бъде съсредоточена в големите градове и на позиции по националната републиканска пътна мрежа.
В края на декември ще бъде пуснат и онлайн събитиен календар, който ще обедини информация за различни регионални и национални чествания, празници, традиционни браншови или
регионални събития. Събитийният календар ще дава информация за всеки ден от годината и ще бъде в помощ на хората при планиране на техните пътувания, почивки, празници или ваканции, както и при
избора на места за пътуване.
За целите на кампанията са създадени 12 различни визуални художествени проекта, които ще бъдат използвани във външната и в печатната реклами и в четири тридесетсекундни радиоклипа.
Съществена част от кампанията ще бъде търсенето и популяризирането на малко известни или новооткрити обекти в страната, които представляват туристически интерес. Голяма част от малко популярните забележителности с културна, историческа или природна стойност могат да се превърнат в основа за развитието на нови интересни маршрути и да послужат като стимул за развитието на цели региони в страната.
В кампанията организаторите разчитат на подкрепата на общините и на местните хора, които ще имат възможност за обратна връзка. Те ще могат да изпращат информация за нови, непознати, новооткрити или новообособени туристически обекти.