Започна данъчната кампания за 2013 г.

02.01.2013 | 09:45
по статията работи: Петя Бързилска
Срокът за подаване на годишни данъчни декларации е до 30 април. Фирмите подават финансови отчети до 31 март
Започна данъчната кампания за 2013 г.
Снимка: Sxc.hu
Прикачени документи

От днес (2 януари) до 30 април в поделенията на Националната агенция за приходите (НАП) ще се приемат годишните данъчни декларации за доходите на физически лица за 2012 г.

Образци на декларациите, както и информация за това кой трябва да подава такъв документ е публикувана на интернет страницата на НАП.

5% отстъпка могат да ползват гражданите, които подадат  своята декларация и платят дължимото към бюджета в срок до 11 февруари 2013 г. (10 февруари е неделя). Отстъпка от 5% имат и тези, които подадат декларацията си по електронен път, подписана с електронен подпис. Ползва се само една от двете отстъпки.

Същевременно от началото на 2013 г. освен в Агенцията по вписванията и в 34 офиси на Националната агенция за приходите (НАП) в страната ще могат да се подават годишните финансови отчети и други документи, изисквани от Закона за счетоводството, които предприятията са длъжни да публикуват до 30 юни в Търговския регистър.

За това са се споразумели изпълнителният директор на НАП Красимир Стефанов и изпълнителният директор на Агенцията по вписванията Юлиан Митев, съобщиха от приходната агенция.

Срокът, в който в НАП ще се приемат финансовите отчети, е до 31 март 2013 г. След тази дата документите ще се подават по установените други канали на Агенцията по вписванията – на място в структурите им в страната или по електронен път. От НАП очакват от улеснението да се възползват основно юридически лица, които подават годишните си декларации за облагане с корпоративни данъци на хартия в офисите на приходната агенция.

През 2013 г. ще продължи съвместната инициатива на НАП с Националния статистически институт (НСИ) за подаване само на едно място на годишните отчети за дейността, които фирмите подават едновременно с декларациите си за облагане с корпоративни данъци. Възможностите са или по електронен път в НСИ, задължително подписани с електронен подпис, или на хартиен носител в офисите на НАП.

Обменът на информация между двете институции става изцяло по служебен път. Така вместо да чакат пред две институции, за да изпълнят задълженията си и да попълват финансовите си данни в различни формуляри, фирмите могат да го направят или в НАП, или в НСИ. Тази услуга спестява по 9 млн. лв. годишно на дружествата. 

В прикачените файлове може да видите промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица и Закона за корпоративното подоходно облагане.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 05.11   1414 г. – Открит е Констанцки събор на Римокатолическата църква, който слага край на Папската схизма. 1605 г. – Осуетен е опит за атентат срещу Камарата на...