Потенциалът на турския пазар е огромен, затова трябва да намерим начин да го реализираме и да улесним достъпа на турски туристи у нас. Това каза министърът на туризма Зарица Динкова при откриването на международното туристическо изложение East Mediterranean International Tourism and Travel Exhibition (EMITT) в Истанбул.
По думите й турските туристи са изключително важни за България, като само през декември имаме ръст от 22% на гостите от съседната страна. Министър Динкова подчерта стремежа на България да се наложи на турския пазар като водеща дестинация за СПА, здравния и балнео туризма. „През декември организирахме обиколка за турски журналисти и инфлуенсъри, а техните писмени и видеоматериали имаха много силен отзвук в турската общественост. България и българският туристически бранш има какво да покажат“, подчерта министър Динкова.
Международното изложение EMITT се провежда за 27-ми път, а освен от министър Динкова страната ни е представена и от Ангел Чолаков – извънреден и пълномощен посланик на България в Турция, Васил Вълчев – генерален консул в Истанбул и проф. Мариела Модева – съветник на министъра на туризма.
България се рекламира на щанд с площ от над 100 кв. м., възможностите за туризъм представят „Албена“ АД, Win Travel, Замъкът „Влюбен във вятъра“ в Равадиново, P Group и общините Кюстендил, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Банско и Хисаря.