Изглежда българинът цени повече колата си, отколкото живота си. Това е един от проблемите на животозастраховането у нас – все още мислим за застраховката "Живот" като за инвестиция, а не като средство за защита. Това става ясно в интервю със заместник-председателя на Съвета на директорите и изпълнителен директор на "Алианц България Холдинг" АД Димитър Желев за застрахователния сайт Insmarket.bg.
След прехода, макар и не с темповете, на които се надява, застрахователната индустрия в България бележи ръст. Това от своя страна се дължи на добрите макроикономически показатели, които имаме в момента.
Според Желев България трябва да мине към етап на консолидиране на застрахователните компании: "Не може да има компании, които да правят само автомобилно застраховане и то "Гражданска отговорност", която е най-рисковата застраховка."
Той допълва, че към днешна дата българският застрахователен пазар е позициониран "нелошо". По премиен приход се нареждаме след гръцкия, но наваксваме заради това, че брутният вътрешен продукт (БВП) на страната ни не спада, за разлика от този на Гърция. Все пак сме зад Хърватия и Словения, докато Румъния е със същите показатели като нашите.
На въпрос за профила на българския застрахован клиент днес експертът отговори: "Профилът, който ние обичаме най-много, е мъж над 35 години, семеен и с деца. Този профил преобладава при нас – и в общото застраховане, и в животозастраховането".
Според Желев в близките 5–10 години пазарът ще расте, макар и с не толкова бързи темпове.
Пълния текст на интервюто може да прочетете тук.