Днешните застрахователни измамници стават все по-изобретателни, а престъпленията им – все по-трудно доказуеми. Затова не е чудно, че част от застрахователните компании се принуждават да затягат мерките за изобличаване на мошениците, използвайки все по-драстични мерки.
Така например чешкият филиал на германската застрахователна група Allianz, обяви, че от началото на тази година вече ще използва данните на гласов анализатор за определяне случаите на застрахователни измами. Устройството функционира като детектор на лъжата. То ще бъде използвано само при подозрения в измами, предаде Insmarket.com.
"Устройството е създадено в Израел и първоначално е предназначено за военни цели. То фиксира измененията в структурата на човешкия клас, когато човек лъже", обяснява директорът на отдела за борба със застрахователните измами Людвик Бохман. "Звукът се цифровизира, което нагледно показва лъже ли клиентът или казва истината."
Полиграфът може да се приложи само, ако застрахованият е съгласен. Използването на детектора не винаги води до стопроцентови резултати, казват експерти. Резултатите от проверката с детектор нямат доказателствена сила в съда.
Статистиката сочи, че като цяло повечето хора спазват законите и не участват в схеми за застрахователни измами.