Звукозаписните компании печелят около 70 цента от даунлоуд, което е повече от печaлбата, която получават от продажба на компакт дискове, смята изпълнителният директор на Apple Стив Джобс. Според него желанието на компаниите за повишаване на цената е от алчност, съобщава Macnewsworld.com.
Звукозаписната индустрия иска по-голям дял в дигиталния даунлоуд. Някои лейбъли притискат Apple да повиши цената на iTunes oт 99 цента, определена преди 3 години с пускането на услугата.
Apple e продала над 1 млрд. песни оттогава, помагайки на лейбълите да компенсират спада в продажбите си на CD-та. Над 350 млн. песни са продадени в САЩ само през миналата година, което е с 1,5 пъти повече от 2004 г.
ITunes на Apple държат "лъвския пай" от пазара – около 80%, като за останалия дял се борят компании като Napster и Rhapsody на RealNetworks, чиито ценови модели са на базата на абонамент.
Преди три години звукозаписните компании се съгласиха на ценовия модел на Apple да се таксува всичко на една цена. Очаква се обаче, когато лицензът на Apple изтече, лейбълите да повишат цените, особено за нови парчета. Това от своя страна създава предпоставки за засилване на пиратството, смятат от Американската асоциация на звукозаписната индустрия (RIAA).