По-рано днес министър-председателят Сергей Станишев отговори на питане на народните представители от парламентарната група „Българска нова демокрация” Ваня Цветкова и Николай Свинаров относно
методическото ръководство на Националната агенция „Пътна инфраструктура” (НАПИ).
Пред народните представители премиерът припомни, че по време на втория одит на KPMG са били проверени проектите, финансирани по програма ИСПА-ЕС – ИСПА Мярка 2001/BG/16/Р/РТ/004 „Строителство на
„Автомагистрала Люлин”- Софийски околовръстен път-пътен възел „Даскалово” от км 0+000 до км 19+135.21 и ИСПА Мярка 2006/16/Р/РА/003 „Техническа помощ за подготовка на пътни проекти по направление на
общоевропейски транспортни коридори (TEN-T) в България”. На одиторите са били представени пълните досиета на проектите, били са проверени обстойно системите за контрол и процедурите за управление на
пътните проекти, финансирани по програма ИСПА.
След извършената проверка одиторите от KPMG не установиха фактически или потенциални нарушения на законодателството и вътрешните правила за работа в Националната агенция „Пътна инфраструктура” по
отношение на програма ИСПА. В потвърждение на заключението от предходния одит на KPMG (април-май 2008 г.) мнението на одиторите по отношение на функционирането на системите за вътрешен контрол и
управление на проектите по програма ИСПА е положително, посочи премиерът, цитиран от правителствената информационна служба.
С Устройствения правилник на Националната агенция “Пътна инфраструктура”, приет от Министерския съвет през септември т.г., се създава нова дирекция “Оперативен контрол и управление на риска”, като
сред задачите на дирекцията е и ограничаването и намаляването на условията и предпоставките, водещи до поява на корупционни практики в дейността на агенцията, посочи министър-председателят.
Относно подготовката на републиканските пътища през зимния сезон 2008 г. и подобряване на техническо-експлоатационните им качества, министър-председателят заяви, че за текущ ремонт както и за
безопасността на движение, са изразходвани 178 млн. лв., в т.ч. за повишаване на безопасността и комфорта на пътуване са извършени разходи за 14 млн. лв., които в натурално изражение са, както
следва: "Изкърпени" са над 2720 км асфалтови настилки; Подобрено е отводняването на 1100 км пътни участъци; Отстранени са над 10 000 куб.м земна и скална маса от свлачища; Подменени и ремонтирани са
повече от 88 650 м предпазни огради; Подменени и ремонтирани са 1700 м парапети на мостове; Положена е маркировка на 4300 км пътища в размер на 6880 хил.лв.
Премиерът посочи, че предстои определянето на началния срок за въвеждане на зимните дежурства, изработване и съгласуване на оперативните планове за дейността, начина за предаване на информацията за
състоянието на пътните настилки при зимни условия и съгласуване на съвместната дейност с фирмите за извършване на зимното поддържане, областните пътни управления, поделенията на КАТ и Гражданска
защита, в т.ч. аварийни и бедствени ситуации. През м. октомври ще бъдат проведени регионалните срещи между посочените по-горе страни с цел установяване на наличността от ресурси (материали, машини и
персонал), тесни места, провеждане на превантивен и постоянен контрол върху МПС за движение, както и техническата готовност на машини и автомобили на пътно-поддържащите фирми.
Премиерът Сергей Станишев беше категоричен, че не отговаря на истината твърдението, че няма промени в НАПИ като начин на работа.
Снимка: Дневник.bg.