И във Франция не са доволни от европейския проект за промени в транспорта, който цели да сложи край на дъмпинга при транспортните услуги по шосе от компаниите от Централна и Източна Европа. Докато българските превозвачи посочват, като причина, че принципът еднакво заплащане за еднакъв труд ще ги доведе до фалит, френският министър на транспорта Елизабет Борн обяви, че в европейския проект този подход не е гарантиран, предаде "Франс прес".
"Нашите пазари са широко отворени, но конкуренцията в тях често пъти е нелоялна. Шосейният транспорт естествено е един от най-подходящите примери", каза Борн. Според нея е нужна по-активна борба с икономическия и социален дъмпинг.
Общата позиция на Франция и Германия по въпроса ще бъде представена в понеделник в Брюксел на среща на девет държави, които са против нелоялната конкуренция между европейски страни в сектора - Австрия, Белгия, Германия, Дания, Италия, Люксембург, Норвегия, Франция и Швеция - преди Европейския съвет на 7 юни. Според дипломатически източник идеята е да се отхвърли първият "пакет мобилност", известен и като "пакет на пътния транспорт", и разискванията по темата да се отложат за след лятото, когато ротационен председател на ЕС ще е Австрия, а не България, отбелязва "Франс прес".
Сред предложенията на Европейската комисия е шофьорите на тежкотоварни камиони, които се намират повече от три дни в месеца в друга страна от ЕС, да бъдат смятани за "командировани работници" и да получават заплащане според местните ставки. Страни като Франция и Германия искат статутът на "командирован работник" да се прилага още от първия ден работа на тяхна територия за шофьори от други държави, докато повечето източноевропейски членки на ЕС отхвърлят прилагането на този статут за техни шофьори в чужбина, отбелязва "Франс прес".