Комисията за разглеждане и оценка на офертите за строителство на Лот 2 на автомагистрала "Тракия" предаде протокола от своята дейност на възложителя на проекта - Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В документа е записано предложението на комисията относно класиране на участниите в процедурата.
На заседание Управителният съвет (УС) на АПИ се е запознал с предложенията на комисията и е взел решение за изпращане на копие от протокола на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, информира пресцентърът на пътната агенция. Съгласно Закона за обществените поръчки ведомството следва да даде становище по протокола в срок от 5 работни дни, след което възложителят - АПИ, в същия срок следва да вземе решение за избор на изпълнител.
Не е ясно обаче дали тези срокове ще бъдат спазени, тъй като отхвърлената от търга австрийска фирма "Щрабаг" е подала в сряда жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу отстраняването си и иска прекратяване на процедурата, стана ясно по-рано днес.
По закон КЗК трябва да образува производство до три дни от постъпване на жалбата. След това тече нов 7-дневен срок, в който антимонополният орган трябва да се произнесе по искането за налагане на временната мярка "прекратяване". Така най-късно до 10 дни ще стане ясно дали търгът за избор на строител на отсечката от Стара Загора до Нова Загора ще бъде спрян. Ако бъде наложена временната мярка, решението на КЗК може да се обжалва от пътната агенция пред ВАС, пише в днешния си брой вестник "Сега".
От българския офис на "Щрабаг" вчера обясниха, че са изненадани и не знаят нищо за жалба до КЗК, защото тези дела се движели от централата им във Виена. От КЗК отказаха да съобщят на какво се позовават в жалбата си "Щрабаг" - това щяло да стане ясно до 1 седмица.
Освен австрийската компания от процедурата отпаднаха турската "Доуш", консорциумът "Български автомагистрали", в който влизат "Автомагистрали Черно море - Шумен", "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и "Иса 2000", както и на обединението между хърватската "Конструктор инженеринг" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи" АД.
Първо ще се запознаем с мотивите и ако са ни отстранили справедливо, няма да обжалваме, коментира Румен Йовчев от "Холдинг Пътища". Павел Калистратов от "Главболгарстрой" пък отхвърли изобщо възможността да обжалват и подчерта, че е по-важно да не се бави процедурата, за да може строителството да започне в срок. От турската "Доуш" отказаха коментар.