Днес Борсовата информационна компания "Капиталов пазар" ЕООД
(100% собственост на Българската стопанска камара) публикува последните си секторни анализи за второто тримесечие на 2009 г. Econ.bg ви предлага да се запознаете с резулатите в следващите няколко
реда:
Износът на шивашки изделия се свива с над 43 млн. евро
През второто тримесечие на 2009 г. оборотът от продажби на предприятията от шивашката промишленост в България е по-малък с 19% на годишна база.
Продажбите на производителите на облекло на вътрешния пазар са малки. Наблюдаваните предприятия са реализирали едва 2.9% от производството си на българския пазар. Продадените шивашки изделия намаляват с 18.1% през периода април-юни и с 21% през първата половина на годината.
Намалението на вноса от 28.1% през второто тримесечие е по-голямо спрямо първите три месеца на годината, когато спадът беше 19.9%. Намалението на износа спрямо второто тримесечие на 2008 г. е значително - с над 43 млн. евро или с 23.6%. За първото полугодие намалението на вноса е 23.7%, а на износа - 24.5%.
Все повече продукция на козметичните компании отива за износ
През второто тримесечие на 2009 г. предприятията от козметичната промишленост в България отчитат ръст от 6.4% в производството на шампоани и спад с 15.1% при пастата за зъби.
Вносът на парфюмерийни и козметични продукти в периода април-юни е намалял с 18%, но за първото полугодие има прираст. Износът продължава да се увеличава - с 13.9% през второто тримесечие и с 10.1% през полугодието. В резултат отрицателното салдо от външната търговия се свива.
Наблюдаваните предприятия са реализирали с 42.6% по-малко шампоани и 2.3 пъти по-малко паста за зъби на вътрешния пазар.
При етеричните масла се наблюдава 3.1 пъти ръст на производството и 2.8 пъти на продажбите в България през първата половина на 2009 г. Вносът през периода е по-голям с 3.7%, а износът намалява с 40.3%.