Износът на Япония нарасна през февруари с най-солидно темпо от две години насам благодарение на скок при търсенето на японски стоки от Китай и от останалите азиатски държави, което е в подкрепа на продължаващото умерено възстановяване на трета по сила икономиката в света.
Японският експорт се повиши спрямо февруари 2016-а година с 11,3% до 6,347 трлн. йени след слаб растеж с 1,3% през януари, показват данни на Министерството на финансите, като това представлява най-солидно нарастване на износа от януари 2015-а година. Износът на Япония към Китай се увеличи с цели 28,9%, но трябва да се има предвид, че това се дължи в голяма степен на слабия експорт през януари, когато беше официалната седмична почивка за китайската Лунна нова година.
Износът към азиатските пазари като цяло се увеличи с 20,9%, този за САЩ се повиши с 0,4% до 1,223 трлн. йени, а експортът към ЕС нарасна с 3,3 на сто.
В същото време японският внос нарасна през февруари с 1,2% до 5,533 тлрн. йени след скок с 8,5% в началото на годината.
Рязкото повишаване на експорта допринесе за търговски излишък в размер на 813,4 млрд. йени, след като през януари беше регистриран дефицит от 1,0876 трлн. йени и спрямо скромен излишък от 235,5 млрд. йени година по-рано (през февруари 2016-а).
Износът остава ключов източник за растежа на японската икономика, което кара официалните власти в Токио да продължават да следят внимателно подобряването на развиващите се азиатски икономики и сигналите за по-висок растеж в САЩ, което е в подкрепа за експорта.
В същото време обаче те следят под лупа и японската йена, която поскъпва през настоящата седмица. На този етап обемът на японски износ не е повлиян в голяма степен от поскъпването или от обезценяването на местната валута, но едно по-трайно повишаване на стойността на йената ще намали експортните печалби и може да навреди на общия бизнес климат в страната.