Най-новите техники и технологии при изграждането и рехабилитацията на тунели и пътни настилки бяха представени на българската делегация, водена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в швейцарския град Люцерн.
Обмяната на информация и опит е изключително важна за нас предвид предстоящото изграждане на големи тунели в България - този под Шипка и на лот 3 на АМ "Струма", коментира министър Павлова. Според нея проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните, най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора.
Съвсем скоро предстои обявяването на обществена поръчка за проектиране на тунела на лот 3 на АМ "Струма", който ще бъде един от най-дългите в Европа. "Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията", коментира министър Павлова. Особено внимание при рехабилитацията е обърнато на осигуряване на висока степен на безопасност на пътуващите, отговаряща на директивата за тунелна безопасност, информира МРРБ.
В края на август стана ясно, че магистрала "Струма" няма да може да бъде завършена до 2015 г., както обещаха управляващите миналата година.
Това е така, тъй като строежът на лот 3 на аутобана ще бъде включен като първи приоритет в пътния сектор през следващия програмен период - 2014-2020 г. на Оперативна програма „Транспорт”. Участъкът е с дължина 64,5 км и ще свързва Благоевград и Сандански. Трасето ще преминава през Кресненското дефиле, което е защитена територия по "Натура 2000".