Потребителите в Китай променят предпочитанията си относно луксозните стоки. След големия възход през 2011 г. марки като Burberry и Lois Vuitton наскоро отчетоха спад на продажбите си на китайския пазар.
В Китай пазарът на луксозни стоки се променя. Докато едни компании губят популярността си, други отчитат положителна промяна. Конкурентите в модния бизнес Prada и Hermes регистрират добри продажби и прогнозират запазване на тази тенденция, информира „Си Ен Ен“.
Според експертите по продажби най-вероятната причина за това са промените в предпочитанията на китайските купувачи. Потребителите в голямата азиатска страна са станали „по-изтънчени“ във вкусовете си, което може да навреди на свръх луксозните марки, показва доклад на финансовата институция HSBC.
„Преди няколко години, беше нормално за мъжете в Китай да оставят етикета върху ръкавите на костюмите си, за да се знае каква марка носят“, казва Ерван Рамборг от HSBC. По думите му сега същите купувачи предпочитат по-изтънчени дизайни с високо качество.
Базираният в Париж конгломерат PPR е пример за разграничаването на потребителските предпочитания. Луксозната марка Bottega Veneta, част от PPR, прави кожени облекла и аксесоари без набиващи се на окото лога. Продажбите на Bottega са нараснали с 62% през първата половина на тази година. Същевременно друга марка на PPR – Gucci с ясното си брандирано лого „G“, регистрира 17% увеличение на продажбите. Това е добър растеж, но той бледнее спрямо положителното развитие на другите по-изчистени марки на PPR.
Тенденцията се отразява негативно на други модни гиганти. Британската модна къща Burberry Group предупреди, че може да не достигне размера на прогнозираните си продажби през септември. Същевременно най-голямата компания за луксозни стоки в света Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) отчете най-малкия темп на растеж на продажбите от лятото на 2009 г. И двете фирми заявяват, че Китай е причина за негативните резултати.