Южнокорейската икономика, третата по големина в Азия, е нараснала през второто тримесечие с най-слаб темп от една година насам. Като основна причина се изтъква задлъжнялостта по кредитните карти, която принуждава потребителите да намалят разходите си за автомобили, дрехи и компютри.
БВП е нараснал с 0.6% спрямо предишните три месеца, като в тези данни е отчетен сезонният фактор. Коригираното ниво на този показател за първото тримесечие е 0.7%, се казва в изявление на Централната банка. Растежът в Китай, САЩ и Япония, които са най-големите експортни пазари на Южна Корея, също бе по-бавен.
Спадът във вътрешното потребление принуждава компаниите, сред които Hyundai Motor Co. и Posco, да разчитат на износа, за да генерират ръст на печалбата. Централната банка на Южна Корея намали основния си лихвен процент до рекордно ниски нива на 12 август и днес осем от деветимата запитани от Bloomberg News икономисти прогнозираха поне още едно намаление до края на годината.
"Южна Корея трябва да направи всичко по силите си, за да съживи потребителските разходи, независимо дали чрез данъчни намаления или чрез ново свиване на лихвените проценти," каза Ох Сан Хун, икономист в SK Securities Co. в Сеул. Миналата седмица Корейската Централна банка намали лихвения си процент по овърнайт кредитите с ¼ процентни пункта на 3.5% и Ох каза, че очаква това да се повтори до края на годината.
Потребителските разходи са намалели с 0.1% за периода април-юни, спрямо предходните три месеца, което представлява третия им пореден тримесечен спад, се казва в днешния доклад. /Bloomberg.com