В опит да стопират увеличаващите се цени, някои британски производители и търговци прилагат нови тактики, за да запазят цените.
Много от познатите за британците стоки вече са с намалено количество, или дори качество, но със същата цена.
Тази тенденция вече има и нов икономически термин. Нарича се “скимпфлация”.
В голяма верига магазини за хранителни стоки са усетили инфлацията не със загубата на клиенти, а на работна ръка. Те заменят своите касиери с каси на самообслужване, за да се спести от персонал.
Потребителите усещат и промяна в пазарската си кошница. Опаковката от 10 чипса за 1 паунд, сега вече съдържа само 6, за същата цена. Това се случва и с опаковката от 10 пакетчета носни кърпички. Намалено е количеството и на почистващи препарати, отново без промяна в цената.
Икономисти съветват потребителите да четат детайлно етикета на стоките и най-вече дребния шрифт.