Служебният министър на туризма Илин Димитров и бивш депутат от "Продължаваме промяната" издигна предложението за постоянно прилагане на 9% ДДС за туристическия бранш и залагане на 100 млн. лв. за реклама на нашите дестинации.
Това са част от предложенията, които министърът се надява да влязат в Бюджет 2023 или в пакета данъчни закони в рамките на предстоящата бюджетна процедура. Приемането им обаче не може да се случи без работещо Народно събрание.
Първото предложение на Димитров е намалената от 20 на 9% ставка на ДДС за туризъм да остане постоянно. Отстъпката, която бе гласувана заради загубите на бранша покрай КОВИД-кризата, изтича на Нова година.
Другото предложение е бюджетът за реклама да бъде повишен на 100 млн. лв. От ведомството се аргументират с мотива, че в момента Гърция има над 250 млн. лв. бюджет за реклама, Турция - над 410 млн. лв., а България разполага с едва 18 млн. бюджет за реклама.
Другата необходима мярка е да се запазят компенсациите за цените на тока, като се добавят и обезщетения за газ, а също и безакцизно гориво за нафтовите стопанства на хотелите.