Искат да включат втора фирма в строежа на АМ "Люлин"

20.10.2008 | 18:07
по статията работи: Петър Чернев
Турския консорциум "Мапа-Ченгиз", който строи магистралата, се обяви против този вариант
Искат да включат втора фирма в строежа на АМ "Люлин"

Втора фирма да се включи в изграждането на закъсняващата магистрала "Люлин", за да се ускори работата, предложи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. Той даде пример с проблемното строителство на отсечката от магистрала "Струма" от Даскалово до Дупница. Тогава към македонската компания "Маврово" бяха прикрепени подизпълнители и обектът най-после беше завършен, припомни Гагаузов. Автомагистрала "Люлин" се строи от турския консорциум "Мапа-Ченгиз", припомня от своя страна Дневник.bg.

Не сме съгласни с включването на подизпълнители, заяви управителят на българския офис на "Мапа" Рюштю Динчер. Според него строителството закъснява заради забавени отчуждителни процедури, както и заради честите смени на директори в пътната агенция. От подписването на договора за пътя досега се смениха трима шефове. Динчер каза, че въпросът с включването на подизпълнители е бил обсъждан "между другото" с представители на агенцията, но турските компании са категорично против, защото това означава промяна в договора.

Междувременно също днес в интервю за в. "Труд" шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов заявява, че магистралата трябва да се раздели на отсечки, като за всяка от тях да се направят нови търгове. По думите на Пешов Европейската комисия щяла да подкрепи този подход.

Брюксел обаче е против нови търгове, защото България няма да успее да се вмести в срока за усвояване на европарите, който изтича в края на 2010 г., казаха източници от ЕК. Съветът на евроекспертите към Гагаузов бил да се наложи глоба на турския консорциум за забавеното строителство. Въпросът за избор на нови изпълнители за "Люлин" е бил поставен пред Европейската комисия от зам.-министъра на транспорта Весела Господинова, уточниха източниците на в."Дневник".

Магистрала "Люлин" е сред рисковите европроекти заради закъснението от над половин година. Тя се финансира по програма ИСПА, като средствата бяха замразени заради злоупотребите в пътния фонд. Общият бюджет е 148 млн. евро, което прави "Люлин" (19 км) най-скъпата магистрала в България. Въпреки високата цена "Мапа-Ченгиз" вече поиска актуализация заради скока в цените на суровините, материалите и работната ръка.

Снимка: в. "Дневник"
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...