Истинска истерия за намаления заля моловете в София и магазините с висок клас стоки. Между 40 и 50% бяха най-често срещаните дискаунти на цените, които важеха за абсолютно всички стоки в магазините, в това число и за новата колекция. За първи път тази година по-голямата част от магазините, предлагащи български стоки, също се включиха в Черния петък, за разлика от световните марки, които традиционно правят намаления по случай наближаващите Коледни и Новогодишни празници. В повечето случаи те нямаха стикер Black Friday, но предлагаха за клиентите си с 20 – максимум 30% по-ниски цени.
Най-дългите опашки се извиха в магазините със скъпи маркови дрехи и обувки. Основно дами, но не липсваха и господа, избираха зимни дрехи или обувки и ботуши по повод настъпващата зима. Не бяха рядкост и телефонните разговори, в които приятели „поръчваха” харесани в интернет дрехи от съответната марка, които могат да бъдат купени по-евтино в магазините.
Някои потребители споделиха, че доста търговци са вдигнали цените миналия месец, за да може сега да ги върнат на същите нива.
Продавач-консултанти пък споделиха, че това се случва за първи път в България.
„Свикнали сме да гледаме в кадри от Щатите подобни сцени с клиенти, награбили много дрехи пред касите, или такива, които чакат от сутринта пред магазина, но ето, че това се случи и в България. Имах клиентки, които ме чакаха сутринта в магазина, за да си купят рокли и блузи. Най-търсените размери от палтата и роклите вече свършиха. Колеги от другите ни магазини казаха, че и при тях са изчерпани”, разказа продавач-консултантът.
Истински фурор предизвика Black Friday и в големите магазини за бяла и черна техника. От рано сутринта клиенти са започнали да „обикалят”, за да открият уреда, който им е необходим за дома, на по-ниски цени. Не са малко и случаите, в които се купуваха големи електроуреди (готварски печки, хладилници, перални) на изплащане, само и само да се „хване” намалението.
Онлайн магазините също не останаха по-назад. Масово търговците в интернет бяха обявили намаления. При някои обаче дискаунтите бяха далеч от действителните, тъй като продаваните стоки, уж намалени, бяха на цени от миналата седмица.