От КАТ настояват за връщането на мобилните камери по пътя. Преди време фишовете от тях бяха обявени за незаконни и бяха отменени. От вътрешното министерство са започнали изработването на изменения в законодателството, които да позволят повторното легитимиране на тези камери. Според промените трябва да бъде точно и ясно посочено кои устройства какви са – станционарни или мобилни, информира bTV.
„Другото е по отношение на обозначаването на местата, което ние сме реално сме направили в интернет. Но съвместно с АПИ – предстои да посочим знаци на тези места”, казва Валери Митов, който е началник сектор „Пътен контрол” в МВР.
Към момента нарушенията по пътя трябва да бъдат регистрирани от общо 24 станционарни камери. Според вътрешното министерство те са крайно недостатъчни, за да засекат всички шофьори, които карат с превишена скорост.
„Започна едно осезаемо нарушаване на закона за движение по пътищата – изразено в нарушаване на скоростните режими, след което близо 200 000 нарушители не бяха установени”, коментира Митов.
Сега КАТ разполагат с 150 мобилни камери, но те се използват само като радар за скорост. Те засичат нарушителите, но акт може да бъде издаден само на място. „Което отнема 40 минути. През това време са минали още 40 нарушители, а те могат да санкционират само един нарушител”, обяснява Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите от катастрофи.
Преди време от МВР спряха обществена поръчка на КАТ за общо 194 камери. Като причина беше посочено, че новите съоръжения ще струват на бюджета прескъпо – в рамките на 53 млн. лв. Заедно с това обаче в рамките на четири години вътрешното министерство ще трябва да изплаща по 10 лв. за всеки акт, по 1,50 лв. за плик, както и по 2,50 лв. за разнасяне на компанията изпълнител.
Самата обществена поръчка била към края са, като под договора за изпълнение е оставало само да се постави подписа на служебния вътрешен министър. Йордан Бакалов обаче решил да спре поръчката, защото се оказало, че тя излиза прекалено неизгодно.