Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по ЗЗК от страна на "Винпром Пещера" АД, гр. Пловдив в качеството му на рекламодател във връзка с проведени рекламни кампании на нискоалкохолни напитки Flirt Tease, Black Ran и вино "Пещерока" като наложи имуществена санкция за заблуждаваща реклама на дружеството в размер 385 735 лв., представляваща процент от оборота му.
По отношение на рекламните агенции, изготвили заблуждаващите рекламни клипове - "Маккан Ериксон София" ООД, "Арчър Айдиас" АД ( с предишно наименование Рекламна агенция "Лео Бърнет- София" АД), "Камера" ООД и "СИА" ЕАД, Ловеч Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл.33 ал.1 от ЗЗК и наложи имуществени санкции на дружествата в размер съответно на 9 990 лв., 29 770 лв., 10 978 лв. и 14 278 лв.
Във връзка с онази част от процесните реклами, промотиращи нискоалкохолен коктейл Flirt Tease, които са изготвени и излъчени в периода преди влизане в сила на действащия към момента ЗЗК, регулаторният орган установи, че същите са създали риск от въвеждане в заблуждение на потребителите по смисъла на чл. 32, ал. 2 от ЗЗК (отм.), поради което на "Винпром Пещера" АД, Пловдив, е наложена имуществена санкция в размер на 50 000 лв. (петдесет хиляди лева ).
Повод за образуваното производство е постъпил сигнал от СЕМ във връзка с рекламите на няколко вида нискоалкохолни напитки. Разследването на КЗК безспорно установи, че рекламите на нискоалкохолните напитки (премикс) Flirt Tease и премикс Black Ran и на трапезно вино "Пещерока" изцяло наподобяват рекламните послания на съответните спиртни напитки - водка Flirt, уиски Black Ram и ракия "Пещерска", съобщават от антимонополната комисия.
След анализ на всички елементи на горепосочените рекламни клипове на нискоалкохолен коктейл (премикс) Flirt Tease, премикс Black Ran и трапезно вино "Пещерока" Комисията приема, че цялостното впечатление, което се създава с тях, внушава идеята, че същите промотират познатите и наложени вече на пазара и сред потребителите напитки водка Flirt, уиски Black Ram и "Пещерска гроздова" ракия. Това е така, защото процесните рекламни спотове са абсолютно идентични като сюжет, герои и съдържание с тези на напитките водка Flirt, уиски Black Ram и "Пещерска гроздова" ракия.
Посочените рекламни клипове са излъчвани достатъчно дълъг период от време по националните ефирни телевизии (bTV, "Нова телевизия" и др. ), които достигат до неограничен кръг потенциални
потребители, затвърждавайки заблудата за продуктите.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание характера и продължителността на нарушението, степента на обществена опасност и необходимостта от съизмеримост на наказанието с
икономическото състояние на дружеството.
Решението може да се види на https://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300025182.