Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е установила извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на "Интерснак България" ЕООД и "Публисис" АД и наложи имуществени санкции на дружествата в размер съответно от 246 180 лв. и 172 225 лв. Комисията постанови прекратяване на нарушението.
Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига и поради това
може да повлияе на тяхното икономическо поведение или да нанесе вреди на конкурент, информира антимонополният орган.
Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките "Чипи". Мотото на рекламата "От нашето по-хубаво няма" е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини.
Разследването установи, че с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки "Чипи" - фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък, се осъществява от "Флипер Комимпекс" С.р.л., Румъния, въз основа на разработени от "Интерснак" спецификации, като суровината се доставя от различни страни-производители - Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.
Комисията счита, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер. При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна.