Комисията за защита на конкуренцията разреши "Дорадо 1" ЕООД София да придобие самостоятелен пряк контрол върху "М.О. София" АД. Придобитата компания е собственик на многофункционален търговско-развлекателен център "Мол София" (Mall of Sofia) и отдава под наем офис площи и площи за търговия на дребно със стоки и услуги.
От своя страна "Дорадо 1" също така, чрез дружеството от своята икономическа група "Лендмарк България Ритейл Парк" ЕООД, управлява търговски парк "Ритейл Парк Пловдив" и отдава под наем площи, предназначени за търговия на дребно със стоки и услуги.
Припомняме ви, че сделката беше анонсирана в началото на юни. Тогава стана ясно, че търговският център е продаден за 100 млн. евро и ще продължи да се управлява от Avestus Capital Partners.
В своята практика КЗК определя обособяването на търговските площи в шопинг центрове и молове като самостоятелен пазар с регионален обхват - на територията на съответното населено място, където се намира търговския комплекс.
В настоящата концентрация "Лендмарк България Ритейл Парк" от групата на купувача и М.О. София оперират на различни регионални пазари, като между дружествата няма хоризонтални или вертикални отношения. В резултат на това не са налице и съответни пазари, върху които сделката да окаже въздействие. Също така няма доказателства за вертикални ефекти или отношения на тясно свързани съседни пазари в резултат на придобиването, посочват от антимонополния орган.
Въз основа на изводите от анализа КЗК разрешава сделката, тъй като тя няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение, което значително би попречило на ефективната конкуренция на съответния пазар.