КЗП: Правата на потребителите са по-добре защитени при покупката на пакетно пътуване

23.09.2019 | 10:00
по статията работи: econ.bg
Правата на ползващите пакетни почивки са по-добре защитени, включително и при отказ от пътуването. Това каза Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите
КЗП: Правата на потребителите са по-добре защитени при покупката на пакетно пътуване
Снимка: Пресцентър на КЗП

Правата на ползващите пакетни почивки са по-добре защитени, включително и при отказ от пътуването. Това каза Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите (КЗП), в рубриката „Чети етикета“ по bTV, посветена на ранните резервации за Коледно-новогодишните празници. Той уточни, че под пакетно пътуване се разбира набор от услуги като настаняване, транспорт, храна, разходка с екскурзовод и пр., за които потребителите заплащат обща цена. 

Потребителят може да се откаже от пътуването по всяко време до момента на заминаването, независимо дали резервацията е направена през интернет или в офис на туроператор. Обикновено обаче организаторът удържа неустойка, като нейният размер зависи от това кога ще се откажем, обясни той. „Колкото по-рано се откажем, толкова по-малка ще бъде тя. Например, ако е 60 дни преди пътуването, ще платим 50% от стойността му, ако е 30 дни – ще платим вече 90%, конкретизира Игнатов. 

Удържаните суми за отказ от пакетно пътуване трябва да са обосновани и разумни. Туроператорът не може да ги определя по свое усмотрение, а те следва да са равни на неговите реални загуби. „Ако ние се съмняваме, може да поискаме от него да ни докаже, че те са разумни. Например, че не може да се отмени самолетният билет или че не може да се върне цената на настаняването“, посочи още Игнат Арсенов. 

„При самолетните билети е сложно. Много често ние взимаме икономични тарифи, при които нямаме право на отказ, включително ако сме купили билета по интернет и размислим дори след една минута – тогава ще ни върнат само летищните такси“, предупреди Арсенов. 

Когато резервират настаняване онлайн, потребителите е важно да направят екранна снимка преди натискането на бутона „купи“, за да не се променя цената в движение; да провеждат кореспонденцията в писмен вид и да запазват изпратените и получените имейли; да пазят потвърждението на резервациите и да изискват и съхраняват грижливо платежните документи. Преди това обаче задължително трябва да са проверили надеждността на туроператора, включително и това има ли валидна застраховка „професионална отговорност“. „Ако направим една година по-рано резервацията, има риск организиралото пътуването предприятие да фалира. При наличието на тази застраховка ние сме защитени на пълната стойност на сумата“, каза Игнат Арсенов. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 22.10   1575 г. – Основан е град Агуаскалиентес. 1633 г.– Китайската династия Мин побеждава Холандската източноиндийска компания в Битката в залива Люолуо,...