По-качествено и по-достъпно ще бъде обслужването на Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото на следващата година след промените в работата на ведомството, заложени в проекта "Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите". Нововъведенията ще бъдат дискутирани на поредица от кръгли маси в цялата страна, първата от които се състоя в София днес. Дейностите по проекта се осъществяват по Оперативна програма "Административен капацитет" и е съфинансиран от Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 600 711 лева, информира КЗП.
Проектните дейности предвиждат по-висока ефективност в работата на Комисията чрез въвеждане на електронно обслужване за потребителите. Така те ще имат непрестанен достъп до своите жалби. В рамките на проекта ще бъде разработена единна система, която ще оперира с всички данни в електронен вид. Така ще бъдат спестени както ценни трудови и материални ресурси, така и много време за гражданите и служителите на КЗП.
Електронната обработка на жалбите пък ще спести огромни количества хартия на ведомството. Човешкият фактор също ще бъде ограничен в целия документооборот и по този начин работата на всеки служител в Комисията ще стане по-бърза и ефективна.
По данни на Комисията над 12 000 жалби са постъпили само през изминалата година.
Това е огромен документооборот и новото електронно обслужване ще направи коренни промени в качеството на обслужване, коментира Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП и лектор на кръглата маса в София.