КЗП спря заблуждаваща игра с хранителни продукти

24.11.2009 | 11:22
по статията работи:
"ВК-Комерсиал" ООД може да бъде санкционирана с до 100 хил.лв., ако не прекрати заблуждаващата практика
КЗП спря заблуждаваща игра с хранителни продукти

Със заповед председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров забрани заблуждаваща търговска практика при рекламирането на промоционална игра с продукти с марката Barilla (италианска марка хранителни продукти - бел.ред) на "ВК-Комерсиал" ООД. Рекламното съобщение е публикувано на сайта на дистрибутора и привлича с награден фонд домакинска принадлежност, ваучери на стойност от по 100 лв., както и бонус за всеки регистрирал се - оригинална италианска рецепта с продуктите на  марката.

Причината за наложената мярка е, че рекламното съобщение въвежда в заблуда потребителите с твърдението, че могат да се включат в провежданата игра, без това непременно да е обвързано с покупка на продукт от линията, което на практика не е така.

За участие в играта е необходимо да се направи регистрация чрез уникален код, който е отпечатан от вътрешната страна на стикер, залепен върху промоционалните опаковки на продуктова линия на фирмата. Това става ясно от условията, публикувани на интернет страницата на търговската марка. Достъпът до този код обаче, е възможен само след закупуване на някое от изделията, включени в промоционалната игра, и не съществува алтернатива потребителите да достигнат до него и да го ползват, което е установено при проверка на екип на контролния орган.

Инспекторите са избрали на произволен принцип търговски обект, който предлага продукти, участващи в промоцията, и са поискали да получат само рекламния стикер, залепен върху продукт от промоцията, без да го закупуват. Това категорично е било отказано от служителя на фирмата с мотива, че ще бъде нарушена целостта и търговския вид на опаковката и продуктът след това няма да може да бъде реализиран. Стига се до противоречие със заявените правила за включване в играта, в които изрично е посочено, че то не е обвързано с покупка.

От предоставените в рамките на проверката на контролния орган два вида продукти, включени в промоцията, е видно, че рекламните стикери са трайно залепени на опаковките, без значение дали са кутии или буркани, и търсеният код за регистрация и участие в играта с награди е от вътрешната им страна. За да се види, трябва да се отлепи от опаковката. Това недвусмислено показва, че, за да могат потребителите да достигнат до него, все пак трябва да закупят продукт от обявените в промоцията. Тази е и целта на организатора на играта - насърчаване на продажбите чрез нея, като е включен опит за заблуда, което е в противоречие със законодателството и представлява нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП). Освен това е в разрез и с изискването на добросъвестност и професионална етика.

Фирмата ще трябва да преустанови провеждането на играта във вида, в който съдържа заблуда за потребителите. Имуществената санкция за подобен вид административно нарушение според ЗЗП е до 10 000 лв., информира комисията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....