Задръствания, навалици в моловете, треска за пазаруване. Черният петък у нас за едни започна секунди след 12 вечерта, а за други в ранни зори. Резултатът – хиляди българи се сдобиха с нови придобивки. Процентите намеления са далеч по-ниски от тези на запад, казват потребителите. А според търговците интересът при покупките на място в магазините е намалял.
Въпреки това проверките за лъженамаления в днешния ден бяха в цялата страна. Екипи на Комисията за защита на потребителите са регистрирали 30 нарушения. Като едно от тях е обявяване на нова цена с процентът намаление, а на касата се таксува по-високата.
Пазаруването онлайн бележи възход. Като онлайн най-често купуваме смарт устройства и домакински електроуреди. На второ място е секцията за мода. В бързината често купуваме неща, които не ни трябват. Сред импулсивните покупки са дрехите и обувките (43%) , дребната електроника (34%) и дори бижута (20%).
„Направихме едно бързо проучване за цените на самолетни билети. Сравнявахме цените за едни и същи дестинации за еднакви дати спрямо миналата седмица. И нямаше разлика. Даже при някои от дестинациите се получиха по-високи цени. Това мога лесно да го обясня – тези намаления се прилагат само за няколко бройки от самолета. Но логиката на потребителите е друга – той вижда намалението и тръгва за неговата дата и дестинация. След това или не намира нищо, или купува, защото вече е решил да купи". Това заяви в студиото на Нова тв Богомил Николов от „Активни потребители". Коментарът му беше по повод Черния петък, когато потребителите масово отиват на пазар заради намаленията в магазините.
По думите му е важен изборът на потребителите. „Не колко глоби са наложени, а колко хора не са купили нещо, за което са разбрали, че е подвеждащо", поясни той.
„Радвам се, че тази година имаше много сигнали от наблюдателни потребители, за това как една и съща стока е била със завишена цена няколко дни преди Черния петък, за да може после след това да се покаже като намалена", каза още Богомил Николов от „Активни потребители".