Кадастрални проблеми "спъват" строежа на софийското метро

09.10.2009 | 09:52
по статията работи:
При копаенето на тунелите излизат кабели и тръби, които по кадастъра не трябва да са там, коментира шефът на "Метрополитен" АД Стоян Братоев. Закупуват три нови влака за столичното метро
Кадастрални проблеми "спъват" строежа на софийското метро

Още три влака са необходими, за да бъде намален интервалът на движение на столичното метро с половин минута. Това заяви пред Агенция „Фокус" директорът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев. Той обясни, че двата влака ще бъдат пуснати по трасето към тези 15, които се движат в момента, а единият ще бъде резерв в депото.

Столичната община е стартирала процедура по закупуването влаковете. Машините, чиято цена се очаква да бъде около 23 млн. лв., ще бъдат включени в движение най-рано в края на месец август 2010 г.

„В пиковите часове на движение влакчетата на метрото се движат през интервал под 4 минути. Искаме да намалим още това време", обясни Братоев.

В момента в час-пик по линията на метрото от „Люлин" до „Младост" се движат 15 влакчета. Два влака са поставени в „топъл" резерв, в депото има и влак в „студен резерв", други три влака в момента са дадени за ремонт.

В края на следващата година столичното метро ще превозва около 180 хил. души на ден, сочат разчетите на "Метрополитен". Очакванията на компанията са били 140 - 150 хил. души на ден да ползват метрото след свързването на метростанциите при „Сердика” и при Националния стадион. Тези очаквания на компанията вече са били надхвърлени, тъй като по 160 хил. души на ден ползват столичното метро.

По отношение на изграждането на втория метродиаметър инж. Братоев обясни, че забавяне няма, но възникват доста проблеми. "При копаенето на тунелите излизат кабели и тръби, които по кадастъра не трябва да са там. В тези случаи се прави актуализация на проекта. Няма място, където кадастърът да е по начина, по който се дава. Поне 1/3 от съоръженията излизат не на мястото си. Дори японската фирма като строи един колектор излезе на половин метър настрани от това, което е дадено по кадастъра”.

Шефът на столичния метрополитен коментира още, че строителството на втория метродиаметър в централната част е по-тежко, отколкото при първия метродиаметър.

От януари следващата година започва работа по техническата част от проекта за трети метродиаметър в София. Идеята на "Метрополитен" АД е строителството на третия метродиаметър да бъде финансирано от европейските програми в периода след 2013 г.

Проектът е третият метродиаметър да се движи между бул. „Ботевградско шосе” до бул. „Цар Борис ІІІ” като в частта между Паметника на Васил Левски и Руски паметник ще се движи под земята, а в останалата част- над земята.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...