До колко е важно фирмата ви да притежава емблематично име? Дали то определя до известна степен дали една компания ще е успешна или не? Със сигурност наименованието играе основна роля в бизнеса.
Business Insider представя класация, в която са събрани 17 компании, чиито имена са доста странни, но все пак са гаранция за успешен бизнес.
IKEA
Специализираната в сферата на търговията с домашно обзавеждане фирма IKEA получава името си по доста интересен начин. Тя е основана в Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. От тук идват и първите две букви в името й – I и K. Вторите две пък са от името на фермата и селото, в което Кампрад е израснал – съответно Елмтарид и Агуннарид.
CANON
Изначално наречена „Кванон“ на будистка богиня, компанията променя името си на Canon през 1935 година, за да се превърне в един от най-известните производители на фотографски материали и техника днес.
LEGO
Наименованието на производителя на детски конструктури LEGO идва от комбинация между две датски думи „leg”и „got”. Буквално преведено означават „играй добре“.
SONY
Името на един от гигантите в технологията идва от латинската дума “sonus”, която значи „звук“ и сленг изразът “sonny момче”, който през 50-те години на XX век в Япония бил използван за умен и представителен млад мъж.
Häagen-Dazs
Сладоледената компания, основана в Бруклин, Ню Йорк получава наименованието си от основателите си Ройбен и Розе Матюс. Те избрали името, за да звучи датски и да „притежава аура на старата традиция и майсторство“ в производството на сладолед. Все пак, Häagen-Dazs няма никакво значение на датски.
WD-40
Един от най-използваните спрейове в света, WD-40, получава името си по доста странен начин. Според корпоративната легенда, формулата на продукта е разработена при четиридесетия опит (WD-40 като съкращение от английския израз Water Displacement – 40th Attempt).
YAHOO!
Има две версии за произхода на названието „Yahoo!“. Съгласно първата, думата е взета от романа на Джонатан Суифт „Пътешествията на Гъливер“, където означава раса от груби и тъпи човекоподобни същества (в българския превод на книгата – яху,яхуси). Именно на тази версия настояват Фило и Янг, създателите на сайта, твърдейки, че избрали думата, която използвали навремето като студентски жаргон за неопитен южняк, със значение „груб, прост, недодялан“. Съгласно втората версия, Yahoo е акроним, образуван от фразата „още един йерархичен досаден пророк“ (англ. Yet Another Hierarchical Officious Oracle). Yahoo обаче се оказва регистрирана търговска марка на сос за барбекю, затова Янг и Фило поставят удивителен знак след името.
PEPSI
Оригиналното наименование на Pepsi е „Brad’s Drink”, заради създателя на фирмата Калеб Брадъм. През 1898 напитката се преименува на Pepsi, идвайки от думата „диспепсия“, което означава лошо храносмиляне. Целта на преименуването е била хората да повярват, че Pepsi подобрява храносмилянето и стомашните болки.
Интернет гигантът е наименуван на термин от математиката. Гугъл е число, което притежава 100 нули.
VIRGIN
Звукозаписната компания Virgin Records е основана от Ричард Брансън. Според легендата един от колегите на Брансън споменава, че компанията е „чиста девственица (от англ. Virgin) в бизнеса“.
BLACKBERRY
Производителят на телефони Blackberry получава името си през 1999 година, защото бутоните на едно от устройствата приличали точно като малки плодчета на къпина (от англ. Blackberry).
SPOTIFY
Основателите на музикалната платформа дълго време мислели как точно да наименуват своя продукт. Изведнъж в главата на един от тях изникнало наименованието Spotify, комбинация между „spot” (място) и „identify” (идентифициране).
ORACLE
Една от най-големите транснационални корпорации за компютърни технологии, специализирана в разработването и маркетинга на хардуерни системи и системи за управление на бази от данни, е получила наименованието си по интересен начин. Първочално “Oracle” се е наричал кодът, използван за създаването на първите няколко проекта на американската компания.
STARBUCKS
Гигантът на кафенетата Starbucks взаимства името си от един от героите от епичния роман на Херман Мелвил „Моби Дик“. Наименованието цели да „пробуди романтиката на дълбоките морета“.
REEBOK
Един от най-големите производители на спортни стоки в света Reebok получава името си от думата „рхебок“ използвана в някои африкански племена за антилопа. Името цели да поражда визия за бързина и изящество.
SKYPE
Първоначалното име на Skype e “Sky Peer-To-Peer”, което буквално означава „Небе от човек на човек“. След това наименованието става „Skyper”, а днес вече последното “R” е отпаднало.
AMAZON
Основателят на компаният Джеф Безос искал името й да започва с „а“, за да бъде сред първите по азбучен ред. Той сметнал, че името на най-пълноводната река в света, Амазонка (англ. Amazon), ще бъде подходящо за неговата компания.