Как да се предпазим от измама при туристически резервации по Интернет

08.01.2010 | 15:48
по статията работи:
Трябва да сме внимателни, да задаваме въпроси и да изискваме информация преди да направим резервация онлайн и да пристъпим към плащане
Как да се предпазим от измама при туристически резервации по Интернет
Прикачени документи

Представете си следното: Дни наред разглеждате хотели в Интернет, пращате запитвания и сравнявате. Накрая се спирате на хотел "Лунни Сенки" (или вила "Вилекула") и правите резервация за цялата ви група за Нова година. Изпращате капаро и започвате да броите дните. Ден преди Нова година, шумната и весела компания пътува до град Н. и започва да търси хотела (или вилата). Него го няма. Станали сте жертва на интернет измама.

Описаното горе не се случва често, но все пак ни напомня, че трябва да сме внимателни, да задаваме въпроси и да изискваме информация преди да направим резервация и да пристъпим към плащане. В същото време, собствениците на ваканционни имоти трябва да организират работата си така, че да разсейват съмненията и да внасят доверие, съобщава Bgvakancia.com.

Ето няколо полезни съвета как да избегнете подобна измама:

Информация от управителя/собственика. Не се притеснявайте да се обадите по телефона и да разпитате обстойно за имота, за вашата стая, за това какво има наоколо, и т.н. Поискайте още снимки. Трудно се отговаря на ред детайлни въпроси, ако става дума за несъществуващ имот.

Размер на капарото. Изискваното капаро не трябва да е в много голям размер. Нормално е то да не надвишава 20-30% от общата сума.

Информация по Интернет. Направете търсене в Google по името на имота. Ако не намерите никаква информация, тогава имотът или не съществува, или не е много активен/посещаван. Това се отнася предимно за хотели, но много вили и ваканционни апартаменти също са обсъждани в интернет форуми.

Наред с това очаквайте собственикът/управителяъ на ваканционния имот да представи следната информация:

Сайтове, където имотът има платена реклама. Тази информация е показателна за това, че обектът е активен, инвестира и се бори за позициите си на туристическия пазар.

Интернет книга за гости или референции. Отзивите на предишни туристи са показателни не само за съществуването на обекта, но и за неговото качество.

Резервационни документи. Бързата размяна по и-мейл на добре оформени документи за резервация и плащане е показателен за това, че обектът има обиграна процедура при резервации.

Информация за членство в туристически асоциации. Туристическите асоциации проверяват щателно преди да допуснат нови членове. Членството потвърждава, че обектът съществува.

Ако собственикът/управителят на ваканционния имот не може да разсее вашите съмнения, не правете резервация. Не е добре да се тръгва на почивка със свито сърце.

Повече информация ще намерите в прикачения документ по-долу.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...