След като милиони хора по света се оказаха затворени заради пандемията, е съвсем очевидно, че поведението и приоритетите на пазаруващите онлайн са се променили. Тъй като много потребители вече не могат да работят от офиса или да участват в социални събития, напълно логично е закупуването на ново облекло за тези случаи да не се счита за приоритет, а по-скоро да се отложи за по-късно
В резултат на това се появи един феномен – пазаруване за отмъщение, характеризиращ се с общ скок на продажбите не само в САЩ и Китай, но и в някои европейски страни. За тази картина благоприятства фактът, че блокирането и карантинните мерки постепенно се премахват или населението се ваксинира.
Предварителна стъпка към пазаруването за отмъщение е добавянето на запазени продукти в списъците с желания. Повечето от тези продукти са рокли, обувки, чанти, бижута, или по-точно облекло, което при дистанционна работа и социална дистанция временно е прибрано в задната част на гардероба.
+20,45% е увеличението на месечна база за артикулите от списъка с желания на www.glami.bg
GLAMI, първата модна търсачка в България, съобщава за завръщане на желанието за пазаруване на българските потребители. Те отново се вълнуват от идеята да се обличат в модерни дрехи, различни от пижами, спортни панталони, големи блузи и удобни домашни облекла.
Още от последното тримесечие на 2020 г. намерението на българския потребител да търси по-голямо разнообразие от дрехи оказва голямо влияние върху артикулите от списъка с желания на GLAMI.bg. Те започват да нарастват експоненциално през месеца, достигайки 20% месечно увеличение в периода от януари до март 2021 г.
Още от април 2020 г. потребителите на GLAMI получават редовни известия по имейл за най-добрите цени и отстъпки за артикули от техните списъци с желания. Това улеснява много проследяването на продажбите на любимите им продукти.
Между януари и март 2021 г. българите сякаш вече започват да мислят за завръщане към нормалното и са пожелали в списъците си маратонки от премиум марки, сандали и обувки с високи токчета, панталони, както и потници и раници.
Пазаруването от отмъщение по света
Пазаруването от отмъщение или разходите за отмъщение стъпват на идеята, че населението, което най-накрая е извън локдаун ще отпразнува свободата си с голям бум на разходите, особено за луксозни стоки. В Китай, където карантинните мерки бяха значително облекчени през лятото на 2020 г., имаше увеличение на разходите, достигащо до цели 90% според BusinessofFashion.com.