Караджова: Ще има и занапред населени места без канализация

21.09.2012 | 10:50
по статията работи: Петя Бързилска
Приоритет на министерството на околната среда и водите е изграждането на нова инфраструктура в големите градове
Караджова: Ще има и занапред населени места без канализация
Снимка: Булфото

"Малки населени места без канализация все още има и ще има и занапред", каза министърът на околната среда и водите Нона Караджова. Приоритет на управляваното от нея ведомство е изграждането на нова инфраструктура в големите градове.

"Има приоритети, там е по-голямо замърсяването и трябва най-вече с него да се справим”, обясни министърът пред bTV. Тя допълни, че инвестициите във ВиК сектора през последните години изостават многократно от темпа на разрушаване на тези системи.

Средства за подобряване на тази сфера идват от Европейския съюз.

"Три са секторите, към които са насочени парите по Оперативна програма „Околна среда” – ВиК мрежата, управлението на битовите отпадъци, заедно с изграждането на депа и инсталации с цел рециклиране, както и сектор биоразнообразие, т.е. грижата за резервати и национални паркове", обобщи Караджова.

По думите на министъра най-сериозно се работи по първия сектор, където по проекти са разпределени над 3 млрд. лева.

"Става въпрос за строителството на над 50 пречиствателни станции и десетки километри водоснабдителна мрежа”, допълни министърът. С тези проекти се очаква да се подобри качество на водата и да намалеят авариите в редица населени места, коментира Караджова.

"Включва се и подмяна на канализационната мрежа – над 50 000 граждани ще имат тази услуга за първи път. Освен това усилията ни са насочени към по-малко отпадъчни води, замърсяващи реките и морето, сега те просто се изхвърлят без никакво пречистване”, каза още екоминистърът.

"Изграждането на нова водна инфраструктура става бавно, европейските средства няма да стигнат", коментира наскоро министърът по усвояване на средствата от ЕС Томислав Дончев, припомня "България Он Еър".

"На България няма да и стигнат 5-6 програмни периода, ако разчита само на Брюксел“. По предварителни изчисления за пълна модернизация на ВиК инфраструктурата ще са нужни между 13 и 43 млрд. евро. Един от вариантите, според Дончев, е държавата да набави тези пари от частни инвеститори.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...