Депутатите приеха промени в Закона за движението по пътищата.
С тях се регламентира през цялата година моторните превозни средства да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини, а не както досега в периода между 1 ноември и 1 март. За предложението гласуваха 80 народни представители, "против" - 12, „въздържал се” – 17.
От опозицията се обявиха против идеята с аргумента, че карането на фарове хаби гориво и замърсява въздуха. Управляващите обаче я защитиха като посочиха, че така ще се завиши безопасността на пътя, информира Дарик радио.
Преди текстът да бъде гласуван, депутатът от ПГ на "Синята коалиция" Иван Иванов, заяви, че с включени къси светлини моторни превозни средства се движат само през тъмната част на денонощието. "Управлението на МПС с включени светлини е практика единствено в страните от Северна Европа, където тъмната част на денонощието е по-дълга от светлата", каза депутатът.
Според зам.-председателя на Народното събрание Анастас Анастасов българите масово карат със запалени фарове почти през цялата година. Независимият депутат Димитър Чукарски посочи, че сега съществуващата уредба е достатъчно коректна.
Председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в парламента Иван Вълков каза, че трябва да се вземе решение за целесъобразност, да се реши дали ще повишим безопасността на движението или не. "В часовете рано сутрин или в късната част на деня има много по-ниска видимост и тогава стават основна част от катастрофите и то най-тежките – с челен удар, с необратим край. Ние искаме да се учим от добрите практики на тези страни", каза Вълков.
Водачът на велосипед е длъжен да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, намалена видимост и през тъмната част на денонощието. Той трябва да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Тази промяна гласуваха още депутатите с промени в Закона за движението по пътищата.